| Bestellen

- Wat is de status van mijn bestelling?

Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van je bestelling. Ook in je persoonlijke account op Laconic.nl kun je altijd de status van je bestelling bekijken en je bestelling volgen.

- Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Wil je je bestelling wijzigen nadat je betaald hebt? Neem dan direct contact op met ons via het telefoonnummer of via support@laconic.nl. Indien je bestelling al verzonden is, kan deze helaas niet meer gewijzigd worden

- Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op onze webwinkel zijn inclusief 21% BTW.

- Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Als je een klacht hebt kan je contact met ons opnemen via e-mail door je klacht te sturen naar support@laconic.nl. Wij zullen zo snel mogelijk reageren op je klacht en binnen één werkdag contact met je opnemen.

Ben je tevreden over je aankoop of ben je goed geholpen? Heb je wellicht verbeterpunten voor onze webwinkel? Dan horen wij dat ook graag! Je mag te allen tijde een bericht te sturen naar support@Laconic.nl waar klantenservice medewerkers altijd voor je klaar staan.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kun je deze verder voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). U kunt deze ook voorleggen via het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

- Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen?

Op het moment dat je bestelling succesvol is geplaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail. Hierna wordt je bestelling intern opgepakt door ons en maken wij jouw bestelling klaar voor verzending. Nadat het pakket is verzonden, ontvang je daar wederom per mail een bevestiging van.

- Hoe kan ik een kortingscode invoeren?

Het invoeren van een kortingscode kan via de overzichtspagina van je winkelmand of tijdens het afrekenen. Op de winkelmand pagina zie je linksonder in het scherm, een veld “kortingscode” staan. Hier voer je dus je kortingscode in en vervolgens klik je op de knop “toepassen”. Daarnaast kan je ook bovenaan tijdens het afrekenen je “kortingscode” invoeren. Na afronden van de bestelling is het technisch niet meer mogelijk om de korting nog te verwerken.

- Hoe zit het met garantie?

Op alle bestelde artikelen zit een wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

| Betalen

- Op welke manier kan ik betalen?

Je kan op dit moment bij ons betalen via iDEAL, Paypal en Creditcard (Visa & Mastercard)

Mocht je een bestelling vanuit het buitenland willen plaatsen en/of de gewenste betaalmethode staat er niet bij vermeld, dan verzoeken wij je om contact met ons op te nemen via support@laconic.nl. Wij zullen je verder toelichten over welke alternatieve betaalmethoden door ons worden geaccepteerd.

- Waar vind ik mijn factuur?

De desbetreffende factuur wordt altijd samen met de bestelling gestuurd. Deze tref je dan ingesloten bij de bestelling in het verzendpakket. Hiernaast ontvang je de factuur ook per e-mail of kan je deze in “Mijn Account” terugvinden.

- Wanneer wordt mijn betaling verwerkt?

Alle iDEAL, Paypal en creditcard-betalingen worden vrijwel direct verwerkt.

- Is winkelen bij Laconic.nl veilig?

Voor het inloggen en betalen bij Laconic.nl maken wij gebruik van een beveiligde SSL-verbinding. Hierdoor worden alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwd versleuteld verzonden. Jouw betaalgegevens zijn dus dubbel beveiligd binnen het bestelproces. Zo kan er niets bekeken worden door anderen. De belangrijkste bescherming is echter je eigen wachtwoord. Geef je wachtwoord nooit aan andere mensen en vermijd open toegang tot je account.

- Zijn er risico's verbonden aan online betalen?

Laconic.nl garandeert de veiligheid van je persoonlijke gegevens. Alle gegevens en betaalinformatie worden in versleutelde vorm verwerkt en verstuurd.

- Kan ik ook op rekening kopen en achteraf betalen?

Bij ons is het niet mogelijk om op rekening te kopen of achteraf te betalen.

- Kan ik ook in termijnen betalen?

Helaas is voldoen van betalingen in termijnen niet mogelijk.

| Bezorging

- Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Brievenbuspakje
Over het algemeen hoef je voor de bezorging niet thuis te zijn, want de meeste bestellingen passen gewoon en je brievenbus.

Pakket levering
Mocht je een grote bestelling hebben wordt deze dan als een normaal pakket verzonden. Ieder pakketje zal éénmaal aangeboden worden. Indien je niet thuis bent, zal PostNL proberen het pakket af te leveren bij de buren. Mocht dit het geval zijn, dan wordt er een briefje achter gelaten in de brievenbus met de informatie bij welke buren je jouw pakketje kunt afhalen.

Mochten de buren ook niet thuis zijn, dan zal PostNL je pakket bij het dichtstbijzijnde pickup point brengen. Ook hiervan ontvang je een InfoNotice (verwijzing met informatie) in de brievenbus.

- Wat zijn de verzendkosten?

Alle bestellingen bestemd voor Nederland & België worden bij ons nu tijdelijk gratis verzonden. Hier zit er dus geen minimum bestelbedrag aan verbonden. Voor alle overige landen gelden verschillende verzendkosten.

- Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Bestellingen die op werkdagen vóór 16:00 uur zijn geplaatst worden dezelfde dag nog verzonden. Je bestelling wordt dan de volgende werkdag en/of op zaterdag tussen 09:00 uur en 18:00 uur afgeleverd.

 

Bestellingen die in het weekend worden geplaatst worden op maandag verzonden en worden gangbaar de volgende werkdag bezorgd.

- Met welke partij wordt mijn bestelling verzonden?

Voor wat de verzending van onze pakketten betreft maken wij uitzonderlijk gebruik van PostNL.

- Kan ik mijn bestelling volgen?

Je kan de status van je bestelling in “Mijn Account” bekijken en de levering eenvoudig online volgen middels de naar jouw gestuurde Track & Trace code.

- Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Je kan tijdens het afrekenen van je bestelling eenvoudig een ander afleveradres opgeven.

- Leveren jullie ook in het buitenland?

Op dit moment leveren wij nog alleen in Nederland en België.

- Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, betekent de volgende dag in huis. Heb je na 16:00 uur besteld? Dan wordt je bestelling de volgende dag verzonden en de daaropvolgende werkdag en/of op zaterdag afgeleverd.

| Retourneren en Ruilen

Ben je toch niet tevreden met je aankoop? Of is het artikel niet de juiste maat? Bij Laconic heb je het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de aankoop af te zien (wettelijk herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen.

- Gratis ruilen

Ruilen voor een andere maat of kleur is altijd gratis. Meld je eerst je retour/ruiling aan via de retourformulier en stuur het artikel retour.

Nadat wij het artikel in de verkeerde maat in goede orde hebben ontvangen hebben, ontvang je het vervangende artikel binnen 1-2 werkdagen alweer in huis. Laconic.nl betaalt in dit geval de verzendkosten. De (porto-)kosten voor retourzending dien je wel te betalen.

- Retourneren en geld terug

Om ervoor te zorgen dat het retourproces snel en probleemloos kan worden uitgevoerd, verzoeken wij je vriendelijk om gebruik te maken van onze retourinstructies.

Je kan het formulier hier terugvinden of neem dan contact met ons op via support@laconic.nl en vraag naar onze retourinstructies.

Nadat de artikelen door ons in goede orde zijn ontvangen en geaccepteerd of nadat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd zullen wij zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen na herroeping het aankoopbedrag terugstorten op je rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

- Wettelijk herroepingsrecht

Wil je een item ruilen of retourneren (de overeenkomst ontbinden)? Dan vragen wij aan jou om dit zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen, na ontvangst van de bestelling aan ons te laten weten. Je kan dit doen middels het retourformulier op onze website.

Het is belangrijk dat je het pakket uiterlijk binnen 14 dagen na het aanmelden van je retour terugstuurt naar het door laconic.nl aangegeven adres.

- Acceptatie voorwaarden bij retourneren

Verder zullen wij het volledige aankoopbedrag retourneren mits de klant zich aan de volgende spelregels houdt:

  • De producten moeten onbeschadigd zijn. Passen mag natuurlijk wel.
  • De artikelen dienen te zijn verpakt in de onbeschadigde en originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk).

Let op! Retourneer je artikel zorgvuldig. Indien de retourzending beschadigd of verder is gebruikt dan nodig om het item te beoordelen kunnen wij een waardevermindering bij jou in rekening brengen.

- Waardevermindering bij retourneren

Waardevermindering van een item treedt op wanneer bij het retourneren van het item blijkt dat het beschadigd is, duidelijk is dat het item gedragen of gewassen is. Bij waardevermindering van het geretourneerde item wordt er dan door ons besloten een deel van het aankoopbedrag niet te crediteren (terug te storten). De klant zal tijdig hierover op de hoogte gesteld worden.